Кросворди
- Андерсен. "Снігова королева" №1
- Андерсен. "Снігова королева" №2
- Байка у світовій літературі
- Чехов. "Товстий і тонкий"
- Чехов. "Хамелеон"
- Вальтер Скотт. "Айвенго"
- Героїчне минуле в літературі
- Героїчні пісні та балади
- Гоголь. "Тарас Бульба"
- Даніель Дефо. "Робінзон Крузо"
- Джек Лондон
- Еллінські міфи
- Жуль Верн
- Літературні балади
- Марк Твен №1
- Марк Твен №2
- Міфи про виникнення світу
- Міфи про Геракла
- Народна казка
- Пригоди та фантастика
- Пушкін. "У лукоморья..." №1
- Пушкін. "У лукоморья..." №2
- Рільке. "Пісня про Правду"
- Свіфт. "Мандри Гуллівера"
- Стівенсон. "Острів скарбів"
- Твардовський, Бель, Шолохов
- Україна та її історія в літературі
- Фольклор
- Чарльз Діккенс
- Бредбері. "Усмішка". Екзюпері. "Маленький принц"
- Шарль Перро
Сценарії
"Русалочка" (за однойменною казкою Г.К.андерсена).
"Бременські музиканти" (казка-мюзикл).
"Ніч перед Різдвом" (комедія за сюжетом повісті М.Гоголя).
"Осінній ярмарок" (літературно-драматична постановка).
"Попелюшка" (новорічна казка). Презентація до вистави
"Класна Шапочка" (дещо осучаснена версія казки про Червону Шапочку).
"Сорочинський ярмарок" (комедія за сюжетом повісті М.Гоголя).
"Неспляча красуня" (новорічна казка).
"Новорічні забави" (пригодницька новорічна казка).
"Про Марфушку - царську дочку" (казка-комедія на фольклорній основі).
"А зорі тут тихі" (трагедія).
"Білосніжка" (новорічна казка-мюзикл).
"Назар Стодоля" (драма за сюжетом драми Т.Шевченка). Презентація до вистави.
"З любов'ю в серці" (вечір поезії для старшокласників).
"Вічно живі" (драма). Презентація до вистави.
"За двома зайцями" (українська колоритна комедія).
Афоризми
Афоризм (грец. aphorismos — визначення) — оригінальна закінчена думка в лаконічній формі, що запам’ятовується і згодом неодноразово відтворюється іншими. В афоризмі досягається концентрація безпосереднього повідомлення і контексту, в якому думка сприймається оточенням. Уперше термін був використаний до заголовка медичного трактату Гіппократа. Із запровадженням писемності і книгодрукування афоризми почали оформлювати у збірки. Їх випуск є традиційним із виходу у світ «Адажіо» Еразма Роттердамського. Афористами стають ті, хто говорить дотепно і має філософський погляд на життя. Композиційну і смислову досконалість в афоризмах досягають шляхом створення художнього образу, в якому міститься інтелектуальне завдання і подано натяк на його вирішення.
Давньогрецькі афоризми
Афоризми про дружбу
Гурткова робота
Гурткова робота як ефективний засіб формування культурної свідомості учнів
Неабиякий вплив на формування культури учнів має дитяча театральна студія «Зорепад», якою керую вже п’ять років. Заняття в театральній студії розширюють можливості використання культурологічного підходу у викладанні світової літератури - сприяють виявленню взаємодії літератури з театром, усесторонньому розвитку особистості та підвищенню її культурного рівня. Робота театральної студії не зводиться до репетицій вистав, а сприяє більш глибшому засвоєнню програмового матеріалу, розширенню кругозору учнів, формуванню їх естетичних смаків та культури. Кожен навчальний рік оголошуємо роком вивченням творчості певного письменника, а як результат роботи студія представляє до уваги глядачів виставу за одним із творів письменника. Після вивчення творчості Г.К.Андерсена на сцені шкільного театру було показано виставу «Русалочка». За мотивами казки Ш.Перро складено сценарій новорічної казки «Попелюшка», яка особливо сподобалася глядачам, адже замість декорацій до казки було підготовлено мультимедійну презентацію з використанням анімованих картинок. Рік вивчення творчості братів Грімм співпав із 40-річчям створення мультиплікаційного мюзиклу «Бременські музики», тому ми показали дещо осучаснену версію цієї казки. До 200-річчя з дня народження М.Гоголя підготували виставу «Ніч перед Різдвом» та «Сорочинський ярмарок». Почуття толерантності терпимості та доброти виховую в гуртківців поєднанням творчої справи з благодійністю. Під час підготовки літературно-музичної постановки «Осінній розпродаж» учні зібрали овочі та фрукти (близько 100 кг), які передали через товариство Червоного хреста людям похилого віку. Почуття патріотизму, гордості та відповідальності за тих, хто захищав нашу землю від німецько-фашиських загарбників, допомогла сформувати в учнів вистава «А зорі тут тихі…». Особливе враження на глядачів справило те, що аторами були вчителі та батьки учнів школи. До святкування 5-річчя театральної студії підготували презентацію досвіду роботи, з якою учні виступили на сцені районного будинку культури, та російську жартівливу казку на фольклорній основі «Про Марфушку – цаську дочку». Підготовка до казки сприяла вивченню національної російської традиції зустрічі весни - святкування Масляної. За вісім років до репертуару театру ввійшло п'ятнадцять вистав. У 2013-2014 навчальному році середня вікова група показала казку-фантазію «Непляча красуня», а старша - до 200-річчя з дня народження Т.Г.Шевченка драму «Назар Стодоля». 2015 рік закінчився веселою казкою-мюзиклом"Білосніжка".До 70-річчя Великої перемоги підготували виставу "Вічно живі". Актори театральної студії «Зорепад» виступають не тільки на шкільній сцені, а й у районному Будинку дитячої та юнацької творчості, дитячих садочках м.Немирова, у районному Будинку культури. З показовим виступом та презентацією роботи театру були запрошені до Вінницького обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників. Щороку відвідуємо Вінницький академічний музично-драматичний театр ім. М.Садовського, вдалося організувати зустріч з акторами театру, під час якої актори-аматори мали можливість дізнатися таємниці закулісного життя акторів-професіоналів. Розробила програму театрального гуртка «Зорепад», яку схвалено на засіданні науково-методичної ради ВОІПОПП для використання в навчально-виховному процесі. Як лектор інституту досвід роботи театральної студії "Зорепад" маю можливість презентувати перед слухачами курсів підвищення кваліфікації у ВОІПОПП. А незабаром глядачі побачать у виконнання юних акторів виставу "За двома зайцями".